Soru çözme ve bağımsız düşünme, öğrencilerde geliştirilmesi gereken en önemli beceriler arasındadır. Ancak bazen öğrenciler soruları çözmeyi tek başlarına beceremezler. Bu nedenle çocuğa, problemlerini tek başına çözebileceği ortamlar düzenleyerek, fırsatlar yaratarak ve etkili problem çözme yöntemlerini destekleyen deneyimleri planlayarak yardımcı olmak gerekir.
Bu düşünceyi destekleyen ve başarılı sonuç verebileceğini düşündüğümüz ‘Askıda Matematik Soru Köşemiz’i düzenledik.
Bu köşede öğrenciler yapamadıkları ya da ilginç buldukları soru yada problemleri askıya bırakıyorlar, yapabilenler soruları oradan alıp çözerek yeniden askıya asıyor. Böylece çocuklarda sorulara karşı bir merak uyanmış oluyor.
Sınava hazırlık sürecinde motivasyonları artmış oluyor ve eğlenceli şekilde soru çözme alışkanlığı edinmiş oluyorlar. Bununla da kalmıyor, birbirlerine yardım etmiş, aynı problem üzerinde düşünmüş ve hatta o probleme çözüm bulmuş oluyorlar.
Böylece arkadaşlık ilişkileri de güçlenmiş oluyor. Panoda bir süre çözülemeyen soruların çözümü ise sınıf ortamında öğretmen tarafından çözülüyor.